Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Rabu, 7 Mac 2012

Maafkan Ummi...


Semalam saya mengamuk... 

Mengamuk??? Hmm...mengamuk kat anak-anak yang baru berusia setahun jagung, Aiman (7 tahun), Deena (4 tahun) dan Nuha (1 tahun 5 bulan) Sadis kan???

Ntah tak tau apa yang merasuk fikiran saya, sehingga saya gagal membendung emosi dan melampiaskan kemarahan kepada 3 orang permata hati saya itu. 

Benarlah saya GAGAL...gagal dalam menepis bisikan makhluk Allah yang dilaknat itu. Ruginya saya kerana membiarkan syaitan mengalahkan saya...

Yang jadi mangsa anak-anak... Kesian mereka, terkebil-kebil memandang ummi yang seumpama dirasuk hantu. 

Gagal menahan emosi dan stress yang maksima, saya larikan diri ke bilik dan membenamkan diri ke atas tilam. Gugur juga airmata... Sedikit lega dihati. Hm...perempuan ...begitulah.

Suami merapati, mengurut belakang saya...perlahan.

"Kenapa ni ummi..???"

"Tensionla abang... Tension..." jawab saya. 

"Alah...sikit jer tu. Marah dengan anak-anak??  Sabaqla sikit. Budak-budak macam tulah... Kesian depa ." suami memujuk.

Akal beransur rasional. "Kenapalah aku macam ni..." keluh saya dalam hati. 

Sebenarnya masalah tu tak lah besar mana, cuma itulah...


-Malam sebelum melelapkan mata, saya pandang wajah anak-anak satu persatu. Saya cium dahi mereka... terdengar desah nafas perlahan. 

Mereka begitu tulus, mulus...masih belum mengerti dengan permainan duniawi. Mereka menari mengikut rentak yang saya tarikan. 

"Maafkan ummi anak-anakku....ummi khilaf. Moga Allah mengampunkan dosa ummi terhadap kalian."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi