Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Khamis, 15 Mac 2012

Mawar - Mawar Yang Sabar


Dah lama nak menulis tentang mawar-mawar ni.

Kenapa mawar-mawar yang sabar? Kerana mereka ini adalah wanita-wanita yang sabar menghadapi dugaan kehilangan suami tercinta.

Mereka masih muda, sedang menikmati indahnya percintaan di alam pernikahan. Namun takdir Allah mengatasi segala-galanya.

Walau sedalam dan sebesar mana pun cinta mereka terhadap sang suami lebih besar lagi cinta Allah. Sehingga suami-suami mereka dipanggil pulang menghadapNya sekelip mata.
 
Kisah cinta mereka, kisah cinta yang menyayat hati. 

Membaca tulisan  mereka hati saya digamit pilu. Sarat dengan ingatan dan kerinduan terhadap suami tercinta yang telah pulang kepangkuanNya.

Mereka ibu-ibu muda yang diuji dengan kehilangan suami tersayang. Memikul amanah dan tanggungjawab membesar dan mendidik anak-anak, tanda cinta suami mereka.

Aduh....sungguh hati begitu lara...membayangkan andai saya di tempat mereka. 

"Tuhan....jangan uji aku begitu kerana lemahnya aku sebagai hambaMu..."

"Ya Allah...betapa kadang-kadang aku lupa untuk mensyukuri nikmatmu. Engkau kurniakan aku suami yang soleh, engkau titipkan aku dengan zuriat yang comel."

Betapa bertuah dan gembiranya saya menjalani kehidupan dikelilingi insan yang tersayang.

Dan cerita mereka, saya baca sebagai peringatan. 

Kerana selalunya kita merasa keberadaan mereka setelah mereka hilang dari pandangan.

Dalam blog ini juga saya titipkan ruangan khusus untuk memaparkan kisah isteri yang kehilangan suami. 

Kisah mereka... Mawar-mawar yang sabar....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi