Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Ahad, 13 September 2009

Ramadhan Kali Ini...

Terasa cepat masa berlalu. Sedar tak sedar Ramadhan semakin menghampiri ke penghujungnya. Tak lama lagi Syawal bakal tiba. Mudah-mudahan ini bukan Ramadhan yang terakhir buat kita.

Sebenarnya banyak perkara yang berlaku sepanjang Ramadhan tahun ini, tapi kekangan masa menyebabkan tak tertulis pula saya di dalam ruangan blog ini.

Apapun, Ramadhan tahun ini adalah yang terindah kerana tahun ini saya betul-betul dapat melaksanakan ibadah puasa dengan suami tercinta. Itupun setelah masuk tahun kelima perkahwinan kami. Kenapa???

Bukan bermaksud tahun2 sebelum ni tak berpuasa bersama, cuma tak sepanjang bulan. Iyelah, tahun pertama saya di kampung, dalam pantang selepas melahirkan Aiman. Tahun2 seterusnya pula suami sibuk diperantauan menimba ilmu pengetahuan. Dekat2 nak raya baru pulang berpuasa bersama.

Tapi tahun ini sangat bermakna kerana suami sentiasa berada bersama. Berbuka puasa, bertarawikh, bertadarrus... Indahnya Ramadhan tahun ini.

Moga tahun-tahun akan datang, Ramadhan akan lebih bermakna...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi