Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Rabu, 16 September 2009

Selamat Hari Lahir Aiman!

Lilypie - Personal pictureLilypie

Dalam kesibukan Ramadhan dan dengan kerja yang tidak pernah selesai saya hampir terlupa ulang tahun kelahiran putera sulung saya. Hari ini 16 September 2009 adalah ulangtahun kelahirannya yang ke empat.

Semakin dewasa putera sulung saya itu. Setiap hari ada sahaja keletahnya yang menggelikan hati, walaupun kadang-kadang saya dan abahnya menyinga dengan kelakuannya. Memanglah, anak itu permata hati. Walau macam mana sekalipun anak adalah amanah Allah dan merekalah penyeri rumahtangga.

Terimbas kembali kenangan, sebenarnya saya melahirkan Aiman awal 2 minggu dari tarikh jangkaan. Sebolehnya saya mahu bersalin normal. Kelahiran pertama pula tu. Takdir Allah.. Aiman perlu dilahirkan melalui pembedahan. Emergency caesarean kerana fetal distress.

Saat saya bertarung nyawa di bilik pembedahan, suami masih dalam penerbangan dari Kudat Sabah. Mujur saya di hospital ditemani oleh emak dan abah yang sentiasa memberikan sokongan. Suami hanya dapat menziarahi saya dan putera sulung kami itu keesokan harinya kerana dia sampai ke lapangan terbang Alor Setar jam 8 malam. Apapun ianya memang kenangan yang terindah...

Selamat Ulang Tahun Sayang... Semoga dewasamu menjadi anak yang soleh dan pintar. Dirimu adalah aset abah dan ummi yang paling berharga.

Sayang selalu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi