Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Isnin, 18 Februari 2013

Gader-gader di Kuala Perlis

Ekceli, pi kola perlis ni masa cuti CNY hari tu. Ambik kesempatan adik-adik yang balik bercuti, saya ajak diorang ke KP. Nak masak2 kat umah, ajak diorang datang makan rasa tak terdaya la pulak... So, belanja makan jer...senang...tp siapla RM nyerrr...hehehe

Kitorang bertolak sebelum asar lagi, sbb cadang lepas maghrib nak terus balik. Adik saya, Siti nak balik ke Sungai Petani pulak. Kalau lambat sangat kang lewat malam la dia sampai kerumah.


Sampai jer kat KP, En. tahiri park keta dekat ngan masjid. Nak sembahyang asar dulu. Anak-anak pulak berlari ke taman permainan bersebelahan.

Abih sembahyang join diorang kat taman kejap. Gambar2 gitu. Memang pulun abih bebudak 3 orang ni kalau jumpa playground cam tu.


Dekat pukul 6 kitorang gerak ke gerai makan. Cari-cari gerai dan order makanan. Sambil tunggu makanan sembang2 dulu.

Sampai jer hidangan, masing2 pun apa lagi...terus capai apa yang teringin. Tapi sebelum dulu bacaan doa makan oleh anak menakan saya Muhammad Daniel...


Alhamdulillah...banyak jugak lauk yang dipilih, siakap 3 rasa, jenahak bakar, sotong goreng tepung, ketam goreng berempah, lala sweet sour. Puasla meratah seafood yang segar dan fresh. 


Memang berbaloi makan kat sini dengan angin laut yang bertiup lembut. 

Pas makan, sembahyang maghrib dulu kat masji KP yang sangat cantik dekorasinya. Dalam pukul 8 lebih2 bertolak balik kerumah. Anak-anak pun dah tidur kekenyangan dalam keta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi