Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Ahad, 5 Julai 2009

Perjalanan...

Salam...

Kembali di arena blog.

Khamis lepas tak leh online coz' aku tak datang keja. Cuti emergency, hantar adik aku Sarah ke UPSI,lapor diri untuk program DPLI. Mulanya tak rancang nak pegi pun. Tapi balik daripada keja petang Rabu tu suami aku bagitau dia cuti hari Khamis. Cuti peristiwa ( Hari Rabu sekolah dia ada Program Anugerah Cemerlang ). Aku pun bagitau suami aku, "apakata kalau kita yang p hantar Sarah. Lagipun abah dok gaduh sakit kaki. Kesian juga bila dia nak kena drive jauh ke Tanjung Malim tu." Suami aku pun ok jer...Selepas dapat green light aku terus packing barang.

Pukul 10 malam Khamis tu kami bertolak dari Jitra. Singgah umah k.Imah di Taiping, tumpang bermalam. Esoknya selepas Subuh kami meneruskan perjalanan ke UPSI. Jam 10 pagi kami sampai ke Kolej Za'ba UPSI. Adikku dan kawannya menguruskan apa yang sepatutnya. Sementara aku dan suami sibuk menguruskan anak-nak kami yang tak reti duduk diam. Penat juga melayan kerenah budak-budak berdua ni. Urusan lapor diri mengambil masa yang agak lama juga. Cemuih jugak la duk melangut saja. Pukul 12 lebih baru diorang selesai urusan lapor diri. Lepas tu kami ke Pekan Tanjung Malim. Makan tengahari dan nak cari barang keperluan adikku.

Lepas manghantar adikku kembali ke asramanya, kami sekeluarga meneruskan perjalanan pulang. Kami mengambil jalan dalam kerana aku berhajat untuk melihat SMKA Slim River, sekolah yang sepatutnya aku lapor diri selepas bertukar daripada SMK Abdul Rahim Kudat.( Tapi aku pilih Kolej Matrikulasi.) Sempat la tengok sekolah dan juga pekan Slim River, pekan kecik ja. Patutla suami aku kata aku tak leh duduk kat sini. Sunyi...

Dari Sungkai kami terus ambil 'hiway'. Jauh lagi perjalanan yang nak ditempuhi. Lebih kurang 300km lagi. Hai penatnya sehari2 duk dalam keta ja.. Suamiku sorang saja yang memandu. Kesian juga tengok dia keletihan. Nak ganti pun aku tak sanggup sebab aku memang mengantuk sangat2. "Tak pelah bang, kita jalan pelan2. Tak larat nanti abang berenti la. Rehat sat.." kataku kepada suami.

Akhirnya jam 10 malam baru kami sekeluarga sampai ke rumah. Penat, tok sah cerita la. Lepas membersihkan diri, aku dan anak-nak terus merebahkan badan ke atas tilam. Zzzzz....sekelip mata kami lena dibuai mimpi...(actually, tak mimpi apa pun. Tidur mati, penat sangat)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi