Rajin-rajin ler klik...

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Isnin, 9 Mei 2011

Jurnal Pantai Timur

Alhamdulillah...saya sekeluarga selamat pulang kerumah setelah mengikuti Lawatan ke Pantai Timur. Ekceli lawatan ni boleh disifatkan kan sebagai berjaya.Hepi betul dapat ke sana. Pegi beramai-ramai pulak tu, memang best...Ok.. cerita sikit catatan perjalanan kami kesana.

Khamis 5/5/2011

Lepas solat Isyak kami bertolak ke KMK coz' kami akan menaiki bas kolej di sana. Dari kolej kami bertolak lebih kurang jam 10 malam. Suasana dalam bas riuh rendah. Aiman dan Deena memang excited abih...Ye la...julung-julung kali naik bas...

Cer tengok gambar-gambar diorang ni...

Nuha pekena susu dulu...pas tu baru la boleh tidur kan...

Aiman ngan Deena...macam2 aksi budak berdua ni...

En.hasben dan Nuha...
Bahagian belakang bas..penuh sesak...

Jumaat 6/5/2011

Pagi-pagi setelah sampai, kami menunaikan solat subuh dan sarapan terlebih dahulu. Kmdn rombongan kami singgah di Pulau Melaka melawat kediaman menteri besar. Apapun nasib tidak menyebelahi kami kerana tok guru kurang sihat dan tak dapat berjumpa dengan kami. Bukan rezeki agaknya... tapi sempatla kami bergambar di depan kediaman beliau.

Tak dapat jumpa tuan, bergambar dengan rumahnya pun jadila..

Yusuf pun nak enterframe gak...he he

Bergambar dibahagian sisi masjid dekat dgn rumah tuan guru Nik Aziz

Destinasi kami seterusnya adalah hotel penginapan. Kami memilih untuk menginap di Hotel Suria Kota Bharu. Setelah check-in masing-masing terus naik kebilik untuk urusan kendiri. Lega rasanya dapat masuk bilik. Bukan apa...dapatla meluruskan urat-urat yang cekang. Aiman dan Deena pun teruja, Nuha apalagi siap bergolek-golek dalam bilik hotel tu. Iyela...semalaman duduk dalam bas, badan dah rasa keras semacam.

Lobi hotel

Bilik hotel. Keadaan keseluruhan memuaskan.Saya bagi 2 bintang untuk hotel ni.

Tengahari kami buat urusan sendiri. Saya ke Pasar Khadijah atau Pasar Bulat bersama-sama Salwa dan Kak Ti. Budak-budak tu saya tinggalkan dengan suami di bilik hotel (tidur kepenatan) Lagipun nak shopping tak boleh bawa diorang, pakai tak membeli barang la jawabnya...Banyak juga barang2 yang saya beli. Asal berkenan je saya ambik...

Sesi bergambar mak-mak dan anak-anak

Seronoknye.....

Kontrol ayu yer....

Petang, selepas asar rombongan kami ke Pantai Cahaya Bulan. Bersiar-siar seketika menghirup udara petang. Hmm...nyaman. Tapi kesian kat Aiman. Demam pulak dia...

Alahai...makhluk mana pulak 2 ekor kat belakang tu...

En hasben ngan anak bujang kami...Aiman

Nuha asyik ngan susu...

Dengan anak bujang dan anak dara saya...

Malam, kami kat hotel je... Mmg tidur awal sebab esok pepagi nak bertolak ke Terengganu.

Sabtu 7/5/2011
Pagi-pagi lagi kami dah bersedia. Suami sempat turun kebawah beli makanan untuk breakfast. So pagi ni kami makan dalam bilik jer..

Kami bertolak ke Terengganu lebih kurang jam 9.30 pagi. disepanjang perjalanan , kami dihidangkan dengan pemandangan yang menarik. Lautan membiru menyegarkan mata yang memandang...Kami sempat berhenti berehat di Pantai Rhu Sepuluh sebelum berhenti sembahyang zohor dimasjid terapung Kuala Ibai.

Gambar ni kat Pantai Rhu Sepuluh...tengok anak sapa tu enterframe sama.. he he

Aiman dan Deena punya excited bergambar tepi bot tu

Nuha pun nak enterframe gak yer...

Gambar ni kat Masjid Terapung Kuala Ibai

Kmdn kami singgah di Pasar Payang. Sempatlah saya shopping barang-barang yang dikirim oleh emak dan sahabat saya. Selepas pasar Payang kami singgah di losong. Apalagi, borong keropok losong sebagai ole-ole dari pantai timur.

Perjalanan kemudian diteruskan ke Taman Tema Tamadun Islam. Sampai kat sini memang dah rasa letih sangat-sangat. Tapi saya gagahkan juga untuk melawat taman tersebut, tu pun dgn menaiki tram. Ye lah, dah sampai kesini, kalau tak masuk rasa ralat juga..Seterusnya kami ke Masjid Kristal, untuk mandi dan solat maghrib.

Nuha dalam stroller di atas tram...
Sukernya anak beranak tu...

Masjid as-Skahra
Tengok apa tu bang...

Budak-budak ni kalau bergambar boleh tahan jugak...

Usai solat maghrib kami meneruskan perjalanan pulang. Malam ni, suasana dalam bas sunyi sepi. Semua orang terlentuk di seat bas masing2, letih...

Selepas melalui perjalanan yang panjang kami sampai ke KMK hampir jam 9 pagi.(Rasa ralat juga sebab tak sempat bergambar beramai-ramai dengan ahli rombongan. Tapi x per la, lain kali kita buat lawatan lagik yer Cik Wa)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...