Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Rabu, 25 Mei 2011

Kisah Anak-Anak.




"InsyaAllah, InsyaAllah, InsyaAllah...ada tapaware. InsyaAllah, InsyaAllah, InsyaAllah...ada tapaware." Saya dan suami berpandangan, serentak kami tersenyum. Tak dapat menahan senyum lantas pecah derai tawa kami berdua. Saya berpaling , memandang dua orang buah hati saya yang berada di seat belakang. Sebenarnya nyanyian tadi melantun  daripada mulut puteri kedua saya, Deena ketika kami dalam perjalanan pulang ke Jitra setelah menghabiskan cuti hujung minggu di kampung suami.

"Nyanyi sekali lagi Deena." suruh saya. Deena tersenyum malu-malu lantas menyembunyikan muka dibelakang tempat duduk saya. Lantas derai tawa kedengaran lagi dalam wira hijau kami. "Apa la Deena ni...orang nyanyi your find your way. Bukan ada tapaware." Aiman pula menyampuk. Macam tu la dua-dua beradik ni, bila salah seorang tersilap atau tersalah mulalah yang seorang lagi tu berkicau mulut membetulkan.Padahal sama saja dua-dua...

Apa taknya...Aiman pula selalunya suka menyanyi lagu Barakallah. Tapi yang depan tu aja bunyinya betul..ayat seterusnya...hmmm...berterabur. Biasanya dia bernyanyi..."Barakallahulakuma walakuma wakakuma"...atau apa-apa perkataan yang dia nak sebutla. Lantas abahnya pula akan menyambung wakaka...wakaka... Saya yang mulanya senyum terus ketawa.

Haih...ni semua fenomena Maher Zain la ni. Walaupun dalam industri hiburan kita MZ ni dah suam-suam kuku, tapi kat rumah saya masih lagi menjadi kegemaran anak-anak. Pantang aja terdengar lagu Maher Zain, mulala ada penyanyi latar yang turut sama-sama berdendang. Yang seronoknya bukan betul sangat lirik lagu diorang dengan lirik lagu sebenar.

Tapi bagi saya walaupun berterabur, nyanyian mereka adalah dendangan yang paling indah, yang sering menjadi halwa telinga saya tatkala saya sibuk didapur mahupun melakukan kerja-kerja rumah. Rumah kami sentiasa meriah dengan kehadiran mereka. walaupun adakalanya ummi diorang ni pening kepala dengan kerenah diorang Tak lama lagi Nuha pula turut serta, makin gegak gempita jadinya.sekarangpun dah nampak bakat yer nuha Ya Allah...terima kasih kerana mengurniakan zuriat yang keletah sebagai penyeri mahligai kasih saya dan suami.

hai deena...mentang-mentangla ummi dealer tupperware...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi