Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Selasa, 16 Oktober 2012

Final Exam

Minggu ni Aiman Final Exam.

Ummi agak risau, tapi si anak biasa-biasa saja. Relax....

Sebelum dia kesekolah saya pesan " nanti jawab periksa jangan kalut2 sangat, fikir dengan tenang, jawab betul2"

Hari pertama saya tanya Aiman

"Aiman, hari ni macam mana jawab periksa??"

"InsyaAllah, Aiman boleh jawab semua ummi. Tadi Aiman fikir tenang2 pas tu tak kalut " jawabnya.

Saya senyum...Aiman kopipes apa yang saya cakap padanya sebelum ni.

Hari kedua saya tanya lagi...

"Hari ni macamana???"

Aiman jawab "Boleh jawab semua"

"Semua jawab betul ka" tanya saya lagi

"Aiman yakin semua jawapan Aiman betul sebab Aiman fikir dengan tenang baru Aiman jawab"

Saya senyum lagi, dalam hati memanjatkan doa kehadratNya, semoga Aiman dapat menempuhi peperikasaan ini dengan jayanya...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi