Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Selasa, 9 Jun 2009

Bukannya Lupa Tetapi Tak Ingat

Seusai kelas jam 10 pagi, kakiku melangkah kembali ke kubikal di bangunan pentadbiran. Hajat dihati nak siapkan kerja-kerja yang tertangguh. Fail meja pun belum settle lagi. Minggu depan ada Audit ISO. "Tak boleh jadi ni, mesti siapkan cepat." Detik hatiku.

Sambil menyiapkan kerja, kulayari internet. Dunia tanpa sempadan hari ini membolehkan kita kemana-mana hanya dengan hujung jari. Hm..Nak hantar entry keblog lah, kemarin tak sempat hantar apa-apa. Teringat pula pada suamiku. Lantas ku capai telefon dan mula menaip sms, "Salam, abang wat pe..?. 20 minit berlalu, terdengar nada deringan telefonku.

Msj dari suamiku, "Siapalah aku dimatamu sayang...wujudku padamu hanyalah ibarat bayang-bayang yang hadir bila dirimu diselimuti kelam dan hilang bila terang. Justeru biarlahaku sendiri meraikan tarikh keramat hari ini yang mengingatkan aku betapa sudah jauh usia kujejaki, semakin banyak pengalaman yang telah kutempuhi...dan semakin dekat janjiku untuk bersua ILAHI RABBUL IZZATI...

"Huk aloh...lupala pulak. Hari ni birthday abang." Tak wish apa-apapun. Genap 34 tahun usia suamiku yang tersayang. Kesibukan kerja dan keterbatasan waktu menjadikan aku sedikit alpa untuk mengingatinya. Sori bang bukannya lupa tapi tak teringat.

InsyaAllah, kalau ada kesempatan waktu nanti kita celebrate sesama yea?? Sekali dengan b'day our little princess...Deena. Anyway, HAPPY BIRTHDAY MY DEAR HUSBAND, May ALLAH Bless U and our MARRIAGES.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi