Rajin-rajin ler klik...

Islamic Widget

Ulang Tahun Perkahwinan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Disebaliknya tersembunyi hikmahNya

Ya Allah, bersamalah denganku di dalam menghadapi musibah ini. Semoga Kau menggantikan kesedihan ini dengan perkara yang lebih baik di dunia dan akhirat..." Amin ya rabbal alamin!

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan Mentari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cobaan, dan jawaban di setiap doa

Ahad, 28 Jun 2009

Selsema

Salam...

Bangun tidur pagi tadi kepala terasa berdenyut2. Sebenarnya dah 2 hari aku dijangkiti virus selsema (bukan selsema yang tengah glamer la ni tu, apa "swine flu" ? ) Tapi yang ni selsema biasa jer (hopefully). Tapi bila kena selsema ni mmg tak tahan betul. Sakit sampai ke kepala.Rasa tak selesa betul la. Ya Allah, aku ni asyik mengeluh jer. Patutnya aku bersyukur, sebab Allah masih sayangkan aku. Sebab sayang, Dia uji aku dengan kesakitan yang tak seberapa pun sebenarnya. Sabar aje lah...

Patutnya hari ni aku yang bawa. Tapi pagi tadi aku minta ihsan K.Am bawa keta ke kolej, tak daya nak drive dengan kepala sakit ni. Ingat nak mc jer tadi tapi memandangkan last week aku dah cuti hari Ahad, hari ni kena gagahkan diri juga pegi keja. Ok kot...Kalau tak larat sangat sat gi aku tidur sat bawah meja.

Kemarin sempatla aku kekedai jubin kat kelubi. Pi ngan my mum and dad, waima hubby aku tak balik minggu ni. Sehari suntuk kami memilih. Nak jumpa yang betul2 berkenan dihati memang payah. Banyak sangat, rambang biji mata dibuatnya. Mana dengan hidung dok sok sek sok sek. Petang baru dapat semua yang aku nak. Tu pun yang last2 mai pakai ambik jer, tak daya nak pikir dah. Janji settle.

Sampai part bil yang best ni tu. Lepas tokey kedai tu kira, campur tolak semua cukup. Jeng jeng jeng...aku kena bayar dekat 5k. Mak ooii... Tergezut aku seketika. Hmmm...dah nak beli, kena la bayar kan? Ketaq la tangan dan kepala lutut bila duit almost 5k tu bertukar tangan. Tapi tak pa la..pejam mata sat. Pelaburan jangka masa panjang. Rumah yang kita sendiri nak duduk biarla selesa sikit.

Hmm...hari2 keja cari duit, ada jelah benda yang nak dibuat. Betul la kata orang 'besar periuk, besarla keraknya'. Tak per la kan. Cari duit memang untuk digunakan. Yang penting kita pandai manage. As long as cukup belanja, boleh bagi pada ibu bapa, boleh saving untuk masa2 kecemasan dan kegunaan hari tua, ok la tu...Duit berkepuk pun bukannya boleh bawa ke mati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dengan Nama Allah

Kenangan Di Perlis

Nur Ilahi